גדולי ישראל נגד 'תואמי כשר': "היצר הרע השקט לא יוכל"

בעריש פילמר | צילום: אלי קובין No Comments on גדולי ישראל נגד 'תואמי כשר': "היצר הרע השקט לא יוכל"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היום מתפרסם בעיתון 'יתד נאמן' מכתבם של גדולי ישראל הליטאיים נגד פרצת מכשירי הסלולר 'תומכי כשר'.

וכך כותבים גדולי ישראל שליט"א במכתבם: "כבר נודע ונתפרסם אודות החורבן הנורא שיש במכשירים האסורים אשר הובילו נפשות רבות לאובדן רוחני רחמנא ליצלן.

והנה מזה עשר שנים שבהוראת גדולי הדור נתאגדו כל הציבור החרדי לדבר ה' לרכוש רק מכשירים מאושרים ע"י וועדת הרבנים לענייני תקשורת וע"י זה ניצלו נפשות רבות מלרדת שאולה.

"אך היצר הרע השקט לא יוכל וחידש תחבולה למוטט ולהרוס את השמירה על בתינו על ידי התחכמות להתאים את המכשירים האסורים גם לכרטיס (סים) מאושר ולכנותו בשם "תומך כשר" וכן יש מבעלי החנויות שעושים חסימה קלושה ומציגים אותו ככשר.

"ומשנפרץ גדרם של הראשונים לקנות רק מכשירים מאושרים יש לצערינו שמשתמשים באופן האסור ומגיעים למכשולות חמורים ולב מי לא יכאב על בחורי חמד שנועדו לעלות בתורה ויראה ועתה התרחקו מדרך ה' ואיבדו את עולמם וקול זעקת הוריהם עולה עד לרקיע.

ואף מי שאינו משתמש באופן האסור עליו לחוש מלפרוץ הגדר ולישא באחריות על הנופלים לבאר שחת וכאשר עומד על הפרק עניין זה שגורלנו וגורל צאצאינו תלוי בו הדבר פשוט שאין מקום כלל ועיקר לחשבונות של ריווח ממון וכיוצא בזה.

"וחובה על כל אחד לשמור על תקנת גדולי הדור ולקנות רק מכשירים מאושרים שהינם חתומים בחותמת אמיתית.

ובהתקרב ימי הדין ישים כל אחד על ליבו כי ה׳ יתברך צופה ומביט ומביא במשפט על כל נעלם. ובזכות השמירה על נפש בנינו ועל קיום התורה והיהדות מפני המשחית הבא לנגוף יזכה כל אחד ואחד בכתיבה וחתימה טובה לשנה טובה ומבורכת ויראה את כל צאצאיו הולכים בדרך הישר והטוב". חותמים גדולי ישראל.
IMG-20150825-WA0007



0 תגובות